Contact

Neem contact met ons op

Welke financiële vraag u ook heeft, wij staan voor u klaar.

MasterPlanning Baarn

Stationsplein 62 | Villa Amalia

MasterPlanning Dinteloord

Oostvoorstraat 11 | Breure Makelaardij

Veelgestelde vragen

Hanteren jullie voor vermogensadvies een minimum inleg?

Veel (private) banken en vermogensbeheerders hanteren een ondergrens voor hun dienstverlening op gebied van vermogensadvies. Bij MasterPlanning vinden we dat niet wenselijk; ongeacht de grootte, verdient aandacht en professionele begeleiding. In plaats van het stellen van grenzen, bespreken wij liever met u wat uw wensen en doelstellingen zijn. En samen bekijken wij dan op welke wijze wij u passend van dienst kunnen zijn.

Wat houdt vermogensadvies in?

U kunt ervoor kiezen om het beheer en de regie over uw vermogen uit handen te geven aan een professionele partij zoals MasterPlanning. Omdat u zelf bijvoorbeeld te weinig kennis bezit om een gedegen portefeuille op te bouwen. Of u heeft te weinig tijd om de markten en uw beleggingen nauwgezet te volgen.

Bij vermogensadvies richten wij voor u een goed gespreide beleggingsportefeuille in, volgen de markten en sturen bij waar nodig en wenselijk. Alles met de volle focus om uw doelstellingen te realiseren.

Welke kosten berekenen jullie voor vermogensadvies?
Voor onze beleggingsklanten werken wij samen met FondsenPlatform. Hierbij wordt een voor u een all-in tarief voor Vermogensadvies gehanteerd, waarin alle kosten zijn verwerkt die betrekking hebben op het beheren, bewaren en administreren van uw beleggingen. Hierbij hanteren we een staffel volgens het Cascademodel.

  • Van € 0 tot € 100.000 0,325% per kwartaal
  • Van € 100.000 tot € 250.000 0,275% per kwartaal
  • Van € 250.000 tot € 500.000 0,200% per kwartaal
  • Van € 500.000 tot € 1.500.000 0,125% per kwartaal
  • Alles boven de € 1.500.000 0,100% per kwartaal
Kunnen jullie ook onze aangifte inkomstenbelasting verzorgen?

Wij helpen ieder jaar vele tientallen klanten met hun aangifte. Soms kijken we alleen even mee, als check. En meestal assisteren wij onze klanten als zij er zelf niet helemaal uitkomen, of twijfelen of zij hun aangifte wel op de juiste wijze doen. In het geval dat de aangifte te complex is, schakelen wij voor u deskundige hulp in. U wordt dus altijd goed geholpen!

Ik ben zelfstandig ondernemer; hoe kunnen jullie mij adviseren over pensioen?

Als Master in Financial Planner kunnen wij u als geen ander inzicht geven in uw mogelijkheden om een goed, passend pensioen op te bouwen. Hierbij houden wij rekening met uw wensen, uw persoonlijke situatie en uiteraard uw budget. Voor iedere situatie zijn goede oplossingen beschikbaar, wij kunnen voor u ook de juiste pensioenproducten verzorgen.

Is een overlijdensrisicoverzekering nodig?

Als u overlijdt is dat natuurlijk voor uw naasten bijzonder verdrietig. Maar los van de emotionele gevolgen, zijn er ook financiële gevolgen. Uw inkomen valt weg en hiervoor komt zelden een passend en toereikende uitkering voor in de plaats. Een goede overlijdensrisicoverzekering zorgt ervoor dat uw naasten financieel goed verzorgd achterblijven als u overlijdt. Dus ja, een overlijdensrisicoverzekering is in heel veel gevallen echt een hele noodzakelijke verzekering.

Hoe vaak moet je je hypotheek laten checken?

Bij het kopen van een huis wordt meestal een hypotheek afgesloten. Deze hypotheek wordt dan samengesteld aan de hand van de situatie op dat moment. Omdat de wereld om ons heen dynamisch is, is het aan te raden om eens in de 2 jaar de hypotheek eens onder de loep te laten nemen. Hierbij wordt dan bekeken of de hypotheek nog aansluit bij uw wensen en persoonlijke situatie. Misschien is uw huis meer waard geworden en kan de hypotheekrente iets naar beneden? U wilt extra aflossen? Is de hypotheek nog betaalbaar als u met pensioen gaat? Allemaal zaken die tijdens een hypotheekcheck aan de orde komen.