Belangrijke informatie voor klanten met een hypotheek bij Direktbank en/of Florius

Afgelopen maandag is de conversie van de hypotheekportefeuille vanuit de Direktbank naar Florius afgerond en dat betekent dat uw hypotheekdossier van de Direktbank vanaf heden in beheer is bij Florius. Een prima ontwikkeling. Deze hypotheekverstrekker heeft een uitstekend platform en mooie productvoorwaarden. Wij zien deze overgang als een hele goede stap voorwaarts, met name voor u als hypotheekklant vanuit de Direktbank.

 

Wij zijn uw onafhankelijk adviseur.

Voor ons, als uw vertrouwde adviseur, is het belangrijk om inzage te houden in uw dossier. Zodat wij u actief kunnen informeren en uw dossier waar nodig op individuele basis kunnen doornemen. Wij onderzoeken met enige regelmaat lopende dossiers, om te bezien of bijvoorbeeld rentemiddeling een aantrekkelijke optie kan zijn. Of dat er een beter voorstel gedaan kan worden. Of om een advies te kunnen geven over (extra) aflossen.

En als u vragen heeft over uw eigen hypotheekdossier, is het heel handig dat wij samen met u kunnen meekijken.

 

Wat is nodig om onze dienstverlening te kunnen voortzetten?

Optie 1: Uw hypotheek liep bij de Direktbank.

U ontvangt een dezer dagen vanuit Florius een brief waarin u welkom wordt geheten als klant en vervolgens wordt uitgenodigd om een online-account aan te maken op ‘mijnFlorius.nl’. Of u heeft deze brief reeds ontvangen. U kunt ook zonder deze brief een account aanmaken, wij verzoeken u dit zo spoedig mogelijk te doen. Zodra u een account heeft aangemaakt, is het van belang dat u in uw eigen online-omgeving ons kantoor machtigt om uw dossier online in te kunnen zien. Dit doet u door ons kantoor in uw ‘mijnFlorius’ te selecteren middels een ‘vinkje’.

Optie 2: Uw hypotheek loopt al bij Florius

Ook dan is het noodzakelijk om ons via uw onlineaccount toestemming te geven om uw dossier in te zien. U kunt dit eenvoudig doen om in te loggen en ons kantoor te machtigen door middel van een vinkje. Indien u dit nog niet heeft gedaan, vragen wij u om dit alsnog zo spoedig mogelijk te doen.

 

Nazorg, beheer en vragen

Zoals al aangegeven willen wij u actief kunnen adviseren over uw hypotheek en dit kunnen wij enkel doen als wij voldoende toegang hebben tot uw online dossier bij Florius. Periodiek nemen wij diverse hypotheekdossiers door en als wij kansen zien, zullen wij u actief benaderen.

Dat is onderdeel van onze nazorg richting u.

 

Heeft u zelf vragen over uw hypotheek, heeft u verhuisplannen of wilt u over andere onderwerpen met ons van gedachten wisselen?

Neemt u dan contact met ons op, wij helpen u graag!